Profil
Martin Luginbühl ist Professor für germanistische Linguistik an der Universität Basel, Schweiz. Er forscht in den Bereichen Medienlinguistik, Textlinguistik, Gesprächsanalyse und kulturanalytische Linguistik.
Follow this link for further information
Selected Publications
Scarvaglieri, Claudio, & . (2024). The social semiotics of Switzerland’s far right: how campaign posters by the Swiss National Party communicate across different domains. Social Semiotics, 34(4), 671–696. https://doi.org/10.1080/10350330.2023.2178295
Scarvaglieri, Claudio, & . (2024). The social semiotics of Switzerland’s far right: how campaign posters by the Swiss National Party communicate across different domains. Social Semiotics, 34(4), 671–696. https://doi.org/10.1080/10350330.2023.2178295
, & Schmidlin, Regula. (2024). «Müemer jetz würklich Hochdütsch rede?» Sprachwahl und Sprachwechsel in schulischen Gruppengesprächen. In Standarddeutsch und Dialekt in der Schule (Vol. 7, pp. 106–134). hep. https://doi.org/10.5281/zenodo.10417170
, & Schmidlin, Regula. (2024). «Müemer jetz würklich Hochdütsch rede?» Sprachwahl und Sprachwechsel in schulischen Gruppengesprächen. In Standarddeutsch und Dialekt in der Schule (Vol. 7, pp. 106–134). hep. https://doi.org/10.5281/zenodo.10417170
Müller-Feldmeth, Daniel, Koch, Tamara, Wanderon, Chantal, & . (2023). ‘Yes, we’re done’ - ‘except Ricardo’: Using speech, body and artefacts to perform inclusion and exclusion in peer discussions. Research on Children and Social Interaction, 6(2), 230–266. https://journal.equinoxpub.com/RCSI/article/view/23791
Müller-Feldmeth, Daniel, Koch, Tamara, Wanderon, Chantal, & . (2023). ‘Yes, we’re done’ - ‘except Ricardo’: Using speech, body and artefacts to perform inclusion and exclusion in peer discussions. Research on Children and Social Interaction, 6(2), 230–266. https://journal.equinoxpub.com/RCSI/article/view/23791
, & Müller-Feldmeth, Daniel. (2022). Oral Argumentation Skills between Process and Product. Languages, 7(2), 139. https://doi.org/10.3390/languages7020139
, & Müller-Feldmeth, Daniel. (2022). Oral Argumentation Skills between Process and Product. Languages, 7(2), 139. https://doi.org/10.3390/languages7020139
, Pick, Ina, & von Waldkirch, Tobias. (2022). Kulturanalytische Textsortenlinguistik. Germanistik in der Schweiz, 18, 14–44. https://doi.org/10.24894/gis.2021.18.1
, Pick, Ina, & von Waldkirch, Tobias. (2022). Kulturanalytische Textsortenlinguistik. Germanistik in der Schweiz, 18, 14–44. https://doi.org/10.24894/gis.2021.18.1