UNIverse - Public Research Portal
Profile Photo

Dr. Federico Lanzellotti

Department of Arts, Media, Philosophy
Profiles & Affiliations

Publications

11 found
Show per page

Federico Lanzellotti. (2025). Colasanti Silvia. In DEUMM online (pp. online–online). RILM.

URLs
URLs

Lanzellotti, Federico. (2024). Il tempo della ripetizione nella musica violinistica di H. I. F. von Biber e C. A. Lonati [Journal-article]. Annali della Facoltà di Studi Umanistici dell’Università degli Studi di Milano (ACME), 77(1), 73–92. https://doi.org/10.54103/2282-0035/26671

URLs
URLs

Federico Lanzellotti. (2024). La musica di Carlo Ambrogio Lonati alla corte estense di Francesco II d’Este. Recercare, 36.

Lanzellotti, Federico, & Badolato, Nicola. (2024). Patrimonio musicale e digitalizzazione: un complesso dialogo tra musicologia e Digital Humanities. In Botti, Federica;Carile, Maria Cristina;Mazzeo, Rocco;Neve, Mario (ed.), Il cinquantenario della Convenzione UNESCO a tutela del patrimonio culturale (1972-2022): percorsi multidisciplinari (pp. 17–26). Alma Mater Studiorum Università di Bologna. https://doi.org/10.60923/pcrp_2024-5

URLs
URLs

Federico Lanzellotti. (2023). «I’ll pass that yawning cave and seek the spring»: il viaggio di Proserpina da Ovidio a Mary Shelley, a Silvia Colasanti. In Sediziose voci. Studi sul melodramma. https://www.lim.it/it/opere-collettive/6655-ill-pass-that-yawning-cave-and-seek-the-spring-9788855433327.html#/1-tipo_prodotto-pdf_lim

URLs
URLs

Lanzellotti, Federico. (2023). The Sonatas in Four Parts by Giuseppe Tartini: New Perspectives. In Giuseppe Tartini: Fundamental Questions (pp. 279–306). Peter Lang AG.

LANZELLOTTI, FEDERICO. (2021). IN SEARCH of PERFECT HARMONY: GIUSEPPE TARTINI’S MUSIC and MUSIC THEORY in LOCAL and EUROPEAN CONTEXTS LJUBLJANA, 16-17 NOVEMBER 2020 [Journal-article]. Eighteenth-Century Music, 18(2), 329–331. https://doi.org/10.1017/S1478570621000038

URLs
URLs

Federico Lanzellotti. (2021). «…un sommo profitto sotto la direzione del nostro Signor Bononcini»: Giovanni Bononcini e la serenata Sacrificio a Venere (Roma, 1714). In “Padron mio colendissimo…”. Letters about Music and the Stage in the 18th Century (pp. 57–134).

Federico Lanzellotti. (2020). Sotto le ali della «grand’aquila»: L’Euleo festeggiante di Giovanni Bononcini. In Marc Vanscheeuwijck (ed.), I Bononcini. Da Modena all’Europa (1666-1747). LIM. https://www.lim.it/it/opere-collettive/5904-sotto-le-ali-della-grandaquila-leuleo-9788855430272.html#/1-tipo_prodotto-pdf_lim

URLs
URLs

Lanzellotti, Federico. (2020). Preface to François Couperin “le Grand” - Sonades inédites: La Steinquerque, La Sultane, La Superbe. In François Couperin “le Grand” - Sonades inédites: La Steinquerque, La Sultane, La Superbe. https://repertoire-explorer.musikmph.de/wp-content/uploads/vorworte_prefaces/4263.html

URLs
URLs

LANZELLOTTI, FEDERICO. (2019). ‘PADRON MIO COLENDISSIMO⋯’: CARTAS SOBRE A MÚSICA E O ESPECTÁCULO NO SÉCULO XVIII/LETTERS ABOUT MUSIC AND STAGE IN THE EIGHTEENTH CENTURY QUELUZ NATIONAL PALACE, 29 JUNE-1 JULY 2018 [Journal-article]. Eighteenth-Century Music, 16(1), 102–104. https://doi.org/10.1017/S1478570618000520

URLs
URLs