Faculty of Humanities and Social Sciences
Faculty of Humanities and Social Sciences
UNIverse - Public Research Portal

Neuere Kunstgeschichte

Publications

259 found
Show per page

Indorato, Laura (2024) ‘Der Weg des (geringsten) Widerstands. Soutine in Düsseldorf’, Kunstchronik, 77(4), pp. 259–266. Available at: https://doi.org/10.11588/kc.2024.4.104045.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2023) ‘Max Klinger’s Ein Handschuh as cycle and series’, in Ubl, Ralph (ed.) Kunsthistorisches Seminar. Berlin / Boston: De Gruyter (Paradigms. Literature and the Human Sciences), pp. 221–251. Available at: https://doi.org/10.1515/9783110795110-009.

URLs
URLs

Dätwyler, Larissa, Klarskov, Aurea and Knierzinger, Lucas (2021) Imagination und Genauigkeit. Verschränkungen in Künsten und Wissenschaften. Berlin: Neofelis. Available at: https://doi.org/10.52007/9783958083875.

URLs
URLs

Dominique Laleg (2021) Kritik der Perspektive. . Translated by Ubl Ralph. Dissertation. Available at: https://doi.org/10.4472/9783035803884.

URLs
URLs

Laleg, Dominique (2021) ‘[Rezension zu:] Am Fluchtpunkt der Fotografie’, Zeitschrift für Kunstgeschichte, 84, pp. 281–286. Available at: https://doi.org/10.1515/zkg-2021-2008.

URLs
URLs

Lüttge, Felix and Vogel, Felix (2021) Was ist Universität? Zwölf Antworten aus Basel (=Æther 05). Zürich: intercom. Available at: https://aether.ethz.ch/ausgabe/was-ist-universitaet/.

URLs
URLs

Dätwyler, Larissa (2021) ‘‘Une mécanique d’imagination’. Fernand Légers malerisches Äquivalent zur schönen Maschine’, in Dätwyler, Larissa; Klarskov, Aurea; Knierzinger, Lucas (ed.) Imagination und Genauigkeit. Verschränkungen in Künsten und Wissenschaften. Berlin: Neofelis (Imagination und Genauigkeit. Verschränkungen in Künsten und Wissenschaften), pp. 79–95. Available at: https://neofelis-verlag.de/verlagsprogramm/wissenschaft/kultur-sozialwissenschaften/1035/imagination-und-genauigkeit.

URLs
URLs

Dätwyler, Larissa (2021) ‘Pentimenti’, in Krajewski, Markus; Schöning, Antonia von; Wimmer, Mario (ed.) Enzyklopädie der Genauigkeit. Konstanz: Konstanz University Press (Enzyklopädie der Genauigkeit), pp. 324–333. Available at: https://www.k-up.de/9783835391338-enzyklopaedie-der-genauigkeit.html.

URLs
URLs

Dätwyler, Larissa, Klarskov, Aurea and Knierzinger, Lucas (2021) ‘Einleitung’, in Dätwyler, Larissa; Klarskov, Aurea; Knierzinger, Lucas (ed.) Imagination und Genauigkeit. Verschränkungen in Künsten und Wissenschaften. Berlin: Neofelis (Imagination und Genauigkeit. Verschränkungen in Künsten und Wissenschaften), pp. 7–22. Available at: https://neofelis-verlag.de/verlagsprogramm/wissenschaft/kultur-sozialwissenschaften/1035/imagination-und-genauigkeit.

URLs
URLs

Lüttge, Felix and Vogel, Felix (2021) ‘Was war Universität? Medien, Architekturen, Kulturtechniken’, in Lüttge, Felix; Vogel, Felix (ed.) Was ist Universität? Zwölf Antworten aus Basel (=Æther 05). Zürich: intercom (Was ist Universität? Zwölf Antworten aus Basel (=Æther 05)), pp. A1–A13. Available at: https://aether.ethz.ch/ausgabe/was-ist-universitaet/?a=a-einleitung.

URLs
URLs

Misteli, David (2021) ‘Expressive Präzision’, in Krajewski, Markus; von Schöning, Antonia; Wimmer, Mario (ed.) Enzyklopädie der Genauigkeit. Göttingen: Konstanz University Press (Enzyklopädie der Genauigkeit), pp. 122–133.

Misteli, David (2021) ‘Die Orientierung der Malerei. Pissarro, van Gogh und der Neoimpressionismus’, in Helfenstein, Josef; Duvivier, Christophe (ed.) Camille Pissarro. Das Atelier der Moderne. München: Prestel Verlag (Camille Pissarro. Das Atelier der Moderne), pp. 126–139.

Függer-Vagts, Johanna (2020) Paul Klees Theorien und Praktiken der Form. . Translated by Ubl Ralph. Dissertation.

Ubl, Ralph (2020) ‘Delacroix’s parade’, RES: Anthropology and Aesthetics, 73-74, pp. 155–169. Available at: https://doi.org/10.1086/709461.

URLs
URLs

Caraco, Oliver (2019) ‘Manets Druckgrafiken im Kontext des Revivals der Ätzradierung. Zur materiellen Historizität von Bildpraktiken’, in Bushart, Magdalena; Haug, Henrike; Stallschus, Stefanie (ed.) Interdependenzen. Die Künste und ihre Techniken. Böhlau Verlag: Böhlau Verlag (Interdependenzen. Die Künste und ihre Techniken).

URLs
URLs

Laleg, Dominique (2019) ‘Was (wenn überhaupt etwas) ist falsch an der Perspektive?’, Zeitschrift für Ästhetik und allgemeine Kunstwissenschaft, 63(2), pp. 247–266. Available at: https://doi.org/10.28937/1000108214.

URLs
URLs

Misteli, David (2019) ‘Knut Ivar Aaser at Felix Gaudlitz’, Artforum International, 57(8), p. 208. Available at: https://www.artforum.com/print/reviews/201904/knut-ivar-aaser-79090.

URLs
URLs

Misteli, David (2019) ‘Helmut Federle at Kunstmuseum Basel’, Artforum International Magazine, 58(2), pp. 235–236. Available at: https://www.artforum.com/print/reviews/201908/helmut-federle-80887.

URLs
URLs

Proksch-Weilguni, Stefanie (2019) ‘Performing Art History. Continuities of Romanian Art Practices in Post-Communist Performance’, Journal of Contemporary Central and Eastern Europe, 27(1), pp. 99–120. Available at: https://doi.org/10.1080/25739638.2019.1643076.

URLs
URLs

Proksch-Weilguni, Stefanie (2019) ‘Book Review of ‘Performance Art in the Second Public Sphere: Event-Based Art in Late Socialist Europe’’, ARTMargins Online [Preprint]. Available at: https://artmargins.com/performance-art-in-the-second-public-sphere/.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2019) ‘Aneignung und Rückerstattung. Kunsthistorische Beobachtungen zum ‘Rapport’ von Bénédicte Savoy und Felwine Sarr’, in Mosimann, Peter; Schönenberger, Beat (ed.) Kultur & Recht. Stämpfli Verlag: Stämpfli Verlag (Kultur & Recht).

URLs
URLs

Vogel, Felix (2019) ‘Aufklärung: Der Hameau de la Reine als inszenierter Rückzugsort im Ancien Régime’, Archithese, 2019(2), pp. 68–69.

URLs
URLs

Vogel, Felix (2019) ‘Resistance to Theory: The Ideology of “The Curatorial” and the History of Exhibitions’, Revista de História da Arte, 14, pp. 64–77.

URLs
URLs

Proksch-Weilguni, Stefanie (2019) ‘Malen mit der Kamera. Über Maria Lassnigs Filme’, in von Bormann, Beatrice; Hoerschelmann, Antonia; Schröder, Klaus Albrecht (ed.) Maria Lassnig. Ways of Being. München: Hirmer (Maria Lassnig. Ways of Being), pp. 25–30.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2019) ‘Delacroix” lyrische Form’, in Klammer, Markus; Maskarinec, Malika; Villinger, Rahel; Ubl, Ralph (ed.) Formbildung und Formbegriff. Das Formdenken der Moderne. Paderborn: Wilhelm Fink (Eikones), pp. 289–326.

URLs
URLs

Misteli, David (2018) ‘Liesl Raff at Sophie Tappeiner’, Artforum International, 56(8), p. 199. Available at: https://www.artforum.com/print/reviews/201804/liesl-raff-74706.

URLs
URLs

Misteli, David (2018) ‘Lisa Holzer at Galerie Emanuel Layr’, Artforum International, 56(10), pp. 325–326. Available at: https://www.artforum.com/print/reviews/201806/lisa-holzer-75603.

URLs
URLs

Pichler, Wolfram and Ubl, Ralph (2018) ‘Images Without Objects and Referents? A Reply to Étienne Jollet’s Review of our Bildtheorie zur Einführung (Zeitschrift für Kunstgeschichte 79, 2016, 435 - 439)’, Zeitschrift für Kunstgeschichte. - München, 81(3), pp. 418–424. Available at: https://doi.org/10.1515/zkg-2018-0030.

URLs
URLs

Proksch-Weilguni, Stefanie (2018) ‘Körperkunst bewegter Bilder. Die feministische Ästhetik der heterogenen Medienpraxis bei Maria Lassnig und Carolee Schneemann’, FKW - Zeitschrift für Geschlechterforschung und visuelle Kultur, (65), pp. 57–70. Available at: https://www.fkw-journal.de/index.php/fkw/article/view/1459.

URLs
URLs

Proksch-Weilguni, Stefanie and Zingl, Stefanie (2018) ‘Performance Review of ‘Delicate Instruments of Engagement’ by Alexandra Pirici’, TQW Magazin [Preprint]. Available at: https://tqw.at/ueber-delicate-instruments-of-engagement-von-alexandra-pirici/.

URLs
URLs

Stückelberger, Johannes (2018) ‘Kirchenfenster in reformierten Kirchen’, Kirchenbote, 1 January, p. 4.

URLs
URLs

Ubl, Ralph and Villinger, Rahel (2018) Michael Frieds ‘Shape as Form’ und die Kritik der Form von 1800 bis zur Gegenwart, Eikones. Paderborn: Wilhelm Fink (Eikones).

URLs
URLs

Laleg, Dominique (2018) ‘Kritik der Form’, in Ubl, Ralph; Villinger, Rahel (ed.) Michaels Frieds ‘Shape as Form’ und die Kritik der Form von 1800 bis zur Gegenwart. Paderborn: Wilhelm Fink (eikones), pp. 143–160.

URLs
URLs

Misteli, David (2018) ‘Experience Reframed: Detachment and Meaning in Jürgen Beck’s New Deal’, in Bänziger, Samuel; Florio, Rosario; Kaspar, Larissa (ed.) Jürgen Beck. New Deal. St. Gallen: Jungle Books (Jürgen Beck. New Deal), pp. 33–40.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2018) ‘‘Good Objecthood’ - Form und Objekt bei Michael Fried’, in Ubl, Ralph; Villinger, Rahel (ed.) Michael Frieds »Shape as Form« und die Kritik der Form von 1800 bis zur Gegenwart. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag (eikones), pp. 51–68.

URLs
URLs

Ubl, Ralph and Villinger, Rahel (2018) ‘Form, Medium, Kritik. Zur Aktualität von ‘Shape as Form’’, in Ubl, Ralph; Villinger, Rahel (ed.) Michael Frieds ‘Shape as Form’ und die Kritik der Form von 1800 bis zur Gegenwart. Paderborn: Wilhelm Fink (eikones), pp. 9–22.

URLs
URLs

Caraco, Oliver (2017) ‘Wenn sich die Intentionalität des Auges an einem Prüfstein der Kunstgeschichte misst. Manet - Sehen. Der Blick der Moderne. Kunsthalle Hamburg, 27.5.-4.9.2016’, Kunstchronik. Monatsschrift für Kunstwissenschaft, Museumswesen und Denkmalpflege, 70(1), pp. 20–24.

URLs
URLs

Reisinger, Barbara and Katz, Jonathan D. (2017) ‘Testing the Limits. An Interview with Jonathan D. Katz’, ALL-OVER, (12), pp. 48–55. Available at: http://allover-magazin.com/?p=2719.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2017) Die Sichtbarkeit der Zeit. Studien zum Bild in der Moderne, eikones. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag (eikones).

URLs
URLs

Misteli, David (2017) ‘L’aveuglement du cyclope. Les réalismes de Van Gogh en 1887 / Blinding the Cyclops. Van Gogh’s Realisms in 1887’, in Curiger, Bice; Hoffmann, Maja (ed.) Calme et Exaltation. Van Gogh dans la Collection Bührle. Arles: Fondation Vincent van Gogh Arles (Calme et Exaltation. Van Gogh dans la Collection Bührle), pp. 26–45.

URLs
URLs

Reisinger, Barbara (2017) ‘Wallpaper’, in Reineke, Anika; Röhl, Anne; Kapustka, Mateusz; Weddigen, Tristan (ed.) Textile Terms. A Glossary. Emsdetten: Edition Imorde (Textile Studies), pp. 295–298.

URLs
URLs

Reisinger, Barbara (2017) ‘Zeichnung, Körper, Fernsehen. Maria Lassnig und die 1970er-Jahre in New York’, in Hoerschelmann, Antonia; Haldemann, Anita (ed.) Maria Lassnig. Zwiegespräche. Retrospektive der Zeichnungen und Aquarelle. München: Hirmer (Maria Lassnig. Zwiegespräche. Retrospektive der Zeichnungen und Aquarelle), pp. 36–47.

URLs
URLs

Vogel, Felix (2017) ‘On the Canon of Exhibition History’, in Iskin, Ruth E. (ed.) Re-envisioning the Contemporary Art Canon: Perspectives in a Global World. London: Routledge (Re-envisioning the Contemporary Art Canon: Perspectives in a Global World), pp. 187–202.

URLs
URLs

Baier, Simon (2016) ‘Dadaglobe Reconstructed, Kunsthaus Zürich’, Artforum International, pp. 415–416.

URLs
URLs

Baier, Simon (2016) ‘Habeas Corpus. Francis Picabia, Kunsthaus Zürich’, Texte zur Kunst, pp. 222–226.

URLs
URLs

Kuhn, Eva (2016) ‘Film Implosion! Ein Rundgang durch den ausgestellten Film’, film bulletin. Zeitschrift für Film und Kino, pp. 20–22.

URLs
URLs

Kuhn, Eva (2016) ‘Élie Faures Cineplastik. Oder Vom Kino und Bilden der Künste / La Cinéplastique d” Élie Faure ou Du cinéma et de la plasticité des arts’, Regards Croisés. Deutsch-französisches Rezensionsjournal für Kunstgeschichte und Ästhetik / Revue franco-allemande de recensions d’histoire de l’art et esthétique, (5), pp. 50–73. Available at: http://hicsa.univ-paris1.fr/page.php?r=93&id=838&lang=fr.

URLs
URLs

Kuhn, Eva (2016) ‘Alltag als Form des Widerstands - Zum Kino von Chantal Akerman’, film bulletin. Zeitschrift für Film und Kino, (6), pp. 54–58. Available at: http://www.filmbulletin.ch/full/zeitschrift/2016-6/.

URLs
URLs

Laleg, Dominique (2016) ‘Cy Twombly: Painting and Sculpture’, Kunstmuseum Basel, 1 January, pp. 5–26.

URLs
URLs

Misteli, David (2016) ‘Pamela Rosenkranz” Topologie des synthetischen Subjekts’, all-over, 10, pp. 26–37.

URLs
URLs

Paul, Morten and Vogel, Felix (2016) Architekturen unserer Arbeit, Grundlagenforschung für eine linke Praxis in den Gesellschaftswissenschaften. Hamburg: adocs (Grundlagenforschung für eine linke Praxis in den Gesellschaftswissenschaften).

URLs
URLs

Paul, Morten and Vogel, Felix (2016) ‘Editorische Bemerkungen zur zweiten Ausgabe’, Grundlagenforschung für eine linke Praxis in den Geisteswissenschaften, 2, pp. 114–128.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2016) ‘Pulcinellas Fest für das Auge. Édouard Manets ‘Ein Maskenball in der Oper’ (1873)’, in Eßlinger, Eva; Volkening, Heide; Zumbusch, Cornelia (ed.) Rombach Wissenschaften. Reihe Litterae. Rombach: Rombach (Rombach Wissenschaften. Reihe Litterae).

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2016) ‘Préhistoire et histoire moderne: L’Europe après la pluie, 1933’, in Careri, Giovanni; Rüdiger, Bernhard (ed.). Presses universitaires de Lyon: Presses universitaires de Lyon.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2016) ‘Qu’est-ce que s’orienter dans la gravure?’, in Careri, Giovanni; Didi-Huberman, Georges (ed.) Images, médiums. Éditions mimésis: Éditions mimésis (Images, médiums).

URLs
URLs

Baier, Simon (2016) ‘Speaking without a Tongue. Sculpture of the 1960s and 70s’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move. 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move. 1946-2016), pp. 42–50.

URLs
URLs

Kuhn, Eva (2016) ‘Fahrten und Fährten: Zur Handhabe der Kamera in Eric Hattans Videoräumen / Tracks and Traces. The Camera in Eric Hattan’s Video Spaces / Parcours et Traces. La Camera dans les Espaces Video d” Eric Hattan’, in Spira, Anthony; Eitel, Lutz (ed.) Eric Hattan. Works. Berlin: Holzwarth Publications (Eric Hattan. Works), pp. 165–194.

URLs
URLs

Kuhn, Eva (2016) ‘Schichten und der Zwischenraum. Über Ästhetik und Funktion von Scheiben im 3D-Film am Beispiel von Martin Scorseses Hugo’, in Göttel, Dennis; Krautkrämer, Florian (ed.) Scheiben. Medien der Durchsicht und Reflexion. Bielefeld: Transcript (Edition Medienwissenschaft), pp. 89–103. Available at: https://doi.org/10.14361/9783839431177-006.

URLs
URLs

Misteli, David (2016) ‘Side Effects and Surfaces: Dekoration, Parergon, Maquillage’, in Bänziger, Samuel; Florio, Rosario; Kasper, Larissa; Stieger, Valentina (ed.) Valentina Stieger - Streamlined for Dispatch. St. Gallen: Jungle Books (Valentina Stieger - Streamlined for Dispatch), pp. 394–397.

URLs
URLs

Reisinger, Barbara (2016) ‘Piero Manzoni’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), pp. 54–55.

URLs
URLs

Reisinger, Barbara (2016) ‘Andy Warhol’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 59.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Claes Oldenburg’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 61.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Paul Thek’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 69.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Carl Andre’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 72.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Mario Merz’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 79.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Michelangelo Pistoletto’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 82.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Robert Smithson’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 94.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Robert Gober’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 117.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Franz West’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 129.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Rirkrit Tiravanija’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 152.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Christoph Büchel’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 162.

Reisinger, Barbara (2016) ‘Oscar Tuazon’, in Bürgi, Bernhard Mendes (ed.) Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern: Hatje Cantz (Sculpture on the Move 1946-2016), p. 166.

Baier, Simon (2015) ‘Anne Collier: Albus / Ater’, Camera Austria, (132), pp. 5–16.

URLs
URLs

Klammer, Markus et al. (2015) ‘Venedig/Biennale 56. Ein Gespräch in situ. Teil 1. Der österreichische Pavillon (Heimo Zobernig)’. terpentin.org. Available at: https://www.terpentin.org/de/venedigbiennale-56-ein-gesprach-situ-teil-1-der-osterreichische-pavillon-heimo-zobernig.

URLs
URLs

Klammer, Markus et al. (2015) ‘Venedig/Biennale 56: Ein Gespräch in situ Teil 2: Der Schweizer Pavillon (Pamela Rosenkranz)’. terpentin.org. Available at: https://barfi.ch/Kunst-Szene/Venedig-Biennale-56-Ein-Gespraech-in-situ-Teil-2-Der-Schweizer-Pavillon-Pamela-Rosenkranz.

URLs
URLs

Reisinger, Barbara and Grammel, Soeren (2015) ‘Die instabile Konvergenz und das altmodische Saalblatt. Ein Gespräch mit Søren Grammel über das Format und die Bedingungen der Ausstellung’, ALL-OVER, 09, pp. 33–39. Available at: http://allover-magazin.com/?p=2185.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2015) ‘Das Rätsel der schwangeren Madonna’, FAZ, 1 January, p. 12.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2015) ‘Liebesarbeit im Atelier’, FAZ, 1 January, p. 10.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2015) ‘‘Furchtlosigkeit verlangt Respekt’ - Interview’, bz - Basellandschaftliche Zeitung, 1 January, p. 31.

URLs
URLs

Ukwattage, Pathmini Lanka (2015) ‘‘Learning from the Third Reich?’ - zum Stand gegenwärtiger Architekturgeschichtsforschung in Deutschland’. terpentin.org. Available at: http://www.terpentin.org/de/learning-third-reich-zum-stand-gegenwartiger-architekturgeschichtsforschung-deutschland.

URLs
URLs

Villinger, Rahel (2015) ‘Review: Kevin McLaughlin, ‘Poetic Force: Poetry After Kant’’, Kant Studies, pp. 132–148.

URLs
URLs

Vogel, Felix (2015) ‘Martin Beck’, Texte zur Kunst, 25(100), pp. 149–154.

URLs
URLs

Boehm, Gottfried (2015) ‘Welche Ferne? Paul Klees ‘Psychogramm der Näherung’’, in Zeitler, Kurt (ed.) Linien - Musik des Sichtbaren: Festschrift für Michael Semff. Berlin: Deutscher Kunstverlag (Linien - Musik des Sichtbaren: Festschrift für Michael Semff), pp. 312–315.

URLs
URLs

Boehm, Gottfried (2015) ‘Bildanaylse zu Raimund Birke und Jef Verheyen’, in Mettler-Wahlandt, Ruedi (ed.) Hommage à Edith. zur Geschichte der Edith-Wahlandt-Galerie. St. Gallen: R. Mettler-Wahlandt (Hommage à Edith. zur Geschichte der Edith-Wahlandt-Galerie).

URLs
URLs

Boehm, Gottfried (2015) ‘Die Spinne im Netz - elfter Rubenspreisträger Sigmar Polke 2007’, in Imorde, Joseph; Spies, Christian; Schmidt, Eva (ed.) Die Sammlung Lambrecht-Schadeberg: Rubenspreiträger der Stadt Siegen. Eine europäische Perspektive der Malerei. München: Hirmer (Die Sammlung Lambrecht-Schadeberg: Rubenspreiträger der Stadt Siegen. Eine europäische Perspektive der Malerei), pp. 307–348.

URLs
URLs

Függer-Vagts, Johanna (2015) ‘Die Anti-Revue. Hannah Höchs unvollendetes Bühnenwerk’, in Möllers, Sebastian; Fink, Luisa Pauline; Schäfer, Andreas (ed.) Vorhang auf für Hannah Höch. Petersberg: Michael Imhof (Vorhang auf für Hannah Höch), pp. 20–29.

URLs
URLs

Kuhn, Eva (2015) ‘Jonas Mekas” Mnemotaktik : oder : Lost Lost Lost, ein filmisches Gedächtnis’, in von Keitz, Ursula; Haake, Susanne (ed.) Kino und Erinnerung. AugenBlick. Marburger Hefte zur Medienwissenschaft. Marburg: Schüren (AugenBlick), p. S. 47–62.

URLs
URLs

Reisinger, Barbara (2015) ‘(Bild-)träger | Material | Körper’, in Schmidt, Matthias (ed.) Rücksendungen zu Jacques Derridas ‘Die Postkarte’. ein essayistisches Glossar. Wien: Turia + Kant (Aka-Texte), pp. 69–78.

URLs
URLs

Ubl, Ralph (2015) ‘Future Present - Musing on the Emanuel Hoffmann Foundation’, in Friedli, Isabel (ed.) Future Present. The Collection of the Emanuel Hoffmann Foundation. Basel: Laurenz Foundation (Future Present. The Collection of the Emanuel Hoffmann Foundation), pp. 7–14.

URLs
URLs

Vogel, Felix (2015) ‘Der Garten’, in Buergel, Roger M. (ed.) Das Jacobs Haus. Zürich: Scheidegger & Spiess (Das Jacobs Haus), pp. 51–78.

URLs
URLs

Baier, Simon (2014) ‘Punkt, Pathogenese, Strich. Maria Eichhorn, Kunsthaus Bregenz’, Texte zur Kunst, pp. 226–230.

Baier, Simon (2014) ‘Pamela Rosenkranz ‘My Sexuality’, Karma International, Zürich’, Artforum International, pp. 298–299.

URLs
URLs

Baier, Simon (2014) ‘Lutz Bacher ‘Snow’, Kunsthalle Zürich (Focus Review)’, Artforum International, p. 257.

URLs
URLs

Boehm, Gottfried and Kolacka, Daria (2014) O obrazach i widzeniu. antologia tekstów, Horyzonty Nowoczesności. Krakow: Universitas (Horyzonty Nowoczesności).

URLs
URLs

Függer-Vagts, Johanna (2014) ‘Hanna(h) Höchs Ästhetik der Stickerei’. Universität für Angewandte Kunst Wien (57). Available at: https://www.fkw-journal.de/index.php/fkw/article/view/1309/1327.

URLs
URLs

Misteli, David (2014) ‘Gegen den Zerfall arbeiten. Taktile Realität in einem Spätwerk Vincent van Goghs’, ALL-OVER, 7, pp. 14–26.

URLs
URLs

Paul, Morten and Vogel, Felix (2014) Die wissenschaftliche Zeitschrift und ihr Wert, Grundlagenforschung für eine linke Praxis in den Geisteswissenschaften. Berlin: Adocs (Grundlagenforschung für eine linke Praxis in den Geisteswissenschaften).

URLs
URLs

Pichler, Wolfram and Ubl, Ralph (2014) Bildtheorie zur Einführung, Zur Einführung. Hamburg: Junius (Zur Einführung).

URLs
URLs

Vogel, Felix (2014) ‘Notes on exhibition history in curatorial discourse’, Oncurating, (21), pp. 50–78.

URLs
URLs

Vogel, Felix (2014) ‘Broodthaers in Bahia. Über die 3. Bienal da Bahia, Brasilien’, TEXTE ZUR KUNST, 24(96), pp. 216–220.